Great Barrier reef/ cape tribulation 20-10-2016 - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Mendy Kinderen - WaarBenJij.nu Great Barrier reef/ cape tribulation 20-10-2016 - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Mendy Kinderen - WaarBenJij.nu

Great Barrier reef/ cape tribulation 20-10-2016

Blijf op de hoogte en volg Mendy

20 Oktober 2016 | Australië, Mareeba

Hi guys, How are you doing? De woorden zoals je hier door vele Australiers wordt begroet.
Deze super week begon met een dagje off the road in het regenwoud waar we zwommen in een waterval. En werd vervolgt door een 3 daagse boottour op de Great Barrier Reef om te snorkelen/duiken. Omschreven als het grootste en mooiste rif van de wereld. En ik weet nu waarom... wauw!! We snorkelde tussen vele kleurrijke tropische vissen en het mooie koraal op n paar meter afstand. Daarnaast spotten we de schildpadden en verschillende haaien in de super heldere zee die onder ons door dobberde. Joost en ik maakte onze eerste introductieduik mee. Yes we did it. Super cool!! Dit alles vergat al snel m'n eerste dag zeeziek zijn door de "storm op zee".
Terug op het vaste land gingen we verder off the road met onze gehuurde auto en gingen naar Cape Tribulation (Daintree regenwoud). We belanden midden in de rimboe waar veel mooie natuur is en internet onvindbaar was. Was wel even prima, meer tijd om te extra te genieten. Tijdens onze krokodillentour zagen we 2 kleine krokodillen op het wilde rivier. Later vonden we camping en zetten onze tentjes op met het geluid v/d zee op de achtergrond.
De Fruitproeverij op een farm was erg interressant met alleen maar onbekend fruit, bijzonder lekker. Ook het zipline in het regenwoud tussen de hoge bomen en de vlinders (+ slangen/boomkangaroo's die zich onzichtbaar maakte voor ons) was n leuke to do. Op naar het volgende avontuur....
Liefs Mendy en de groetjes van Joost (Engels gesproken: Djoest)

• 20 Oktober 2016 - 08:24

Lia:

Wauw Mendy, wat een leuk filmpje, genieten !!!
    groetjes !

• 20 Oktober 2016 - 21:59

Mireille:

Leuk om te lezen Mendy! Ik zie al wel dat je engels goed vooruit gaat daar !! Haha! Geniet ervan he!

• 20 Oktober 2016 - 22:36

Wim Van Baast:

Hallo mendy
    de eerste woordjes engels zijn alvast geleerd maar wat een mooie ervaring zwemmen met de vissen en andere dieren ik wordt steeds meer jaloers op jouw fantastische reis en ervaring maar geniet ervan dit vergeet je nooit meer.

• 23 Oktober 2016 - 13:17

Joyce :

You're English is better dan de mijne Haha . Wederom weer een leuk verslag om te lezen en te zien ! Enjoy guys!

• 24 Oktober 2016 - 12:26

Lieke Van Bommel:

Zo, even al je avonturen tot nu toe bij gelezen. En nu zit ik hier, samen met mijn jaloezie. Gaaf hoor, alles wat je nu al hebt gezien en gedaan.. Super dat duiken, toch wat anders dan de slootje spring avonturen en daar in belanden ;-)
    Geniet van alles wat nog komen gaat! Heel veel plezier samen :-)

• 25 Oktober 2016 - 21:17

Geert:

Hee Mendy, Ik lees het al in je verslagen.......... je hebt het virus te pakken.
    Het virus waar je nu voor altijd mee besmet bent op een positieve manier.
    See, smell,taste and enjoy , because there is plenty more to come.
    See ya mate

ps,
    doe Joost de groeten

• 26 Oktober 2016 - 14:39

Yvonne Gras:

Leuk verslag Mendy. Ik ben jaloers op wat je allemaal ziet en doet. Met je Engels komt het ook wel goed.