De tijd vliegt....13oktober - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mendy Kinderen - WaarBenJij.nu De tijd vliegt....13oktober - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mendy Kinderen - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt....13oktober

Blijf op de hoogte en volg Mendy

13 Oktober 2016 | Australië, Cairns

10 dagen later... Wat vliegt de tijd! De eerste week met onze groep zit er alweer op. We hebben al veel ondernomen.
De week begon met een administratieve regeldag om alle belangrijke zaakjes op orde te brengen en werd vervolgd door steeds meer leuke uitjes. Waarbij het lekkere weer n positieve rol speelde.
Onze aller eerste surfles op het mooie surfstrand was een top ervaring. Al begon het met vallen en opstaan... het is zo tof, dat opgeven niet eens n optie is. Na veel oefenen zag je iedereen beter en beter tot zelfs goed worden (voor de aller eerste keer althans..) Bij terugkomst in het hostel zag je alle slaapkopjes na het douche weer oppeppen. Klaar voor een avondje beachparty, die door ging tot in de late of vroege uurtjes... net zoals je het bekijken wilt.
Na 3uurtjes slapen ging de wekker voor een tripje naar de Blue Mountains, een groot nationalpark wat ik absoluut niet gemist zou willen hebben. Ondanks de reisgids hardlopend door het gebergte heen sjeesde. Trap op trap af, T uitzicht was bijzonder mooi. Savonds was t tijd om het stapleven in Manly te verkennen.
De dag erna, we zitten ondertussen op zondag 9okt, was de laatste dag met de groep samen. Deze sloten we af met een citytrip door Sydney. Veel dus ook bezichtigd, waaronder het Opera house, de Harboure Bridge en een kijkje genomen in de Botanic garden. Nog maar zo weinig gezien van Australie, en nu al verliefd op het land!!
Dan breekt het moment aan dat ieder op z'n eigen houtje verder gaat. Met z'n 5e, Joost ik en nog 3 andere reismaatjes die ook besloten in Cairns te starten, hebben we een vlucht geboekt. 3uurtjes vliegen, dan ben je er, dat is niks meer tegenover de eerdere vluchten die we vlogen. Terwijl als je er bij stil staat dit even ver is van NL naar Spanje bijv. Om een indruk te geven hoe groot t land is.
Woensdagochtend verlieten we het hostel toen alle lieve groepsgenootjes de wekker zetten om ons uit te zwaaien... tijd voor het echte avontuur. Wauwie, wat een super relaxe, tropisch hostel wat we hadden geboekt. De ochtend erna hebben we een huurauto gescoord en gaat onze roadtrip naar het regenwoud beginnen. Dat wordt gevolgd door een 3 daagse boottour om te gaan duiken/snorkelen in de great barrier reef

• 13 Oktober 2016 - 23:29

Elleke :

Hey Mendy,

Super gaaf allemaal, leuk dat we mee kunnen lezen !
    Geniet van je reis en alles watje onderweg tegenkomt en beleefd, have fun !

Groetjes Elleke

• 14 Oktober 2016 - 09:42

Wim Van Baast:

Klink heel leuk ben wel jaloers is een goede reden om misschien zelf ook eens te gaan geniet ervan en ben benieuwd wat voor mooie avonturen je nog meer mee gaat maken

• 14 Oktober 2016 - 11:07

Marieke Van Gerwen :

Super leuk Mendy!! Heeeel veel plezier!! X

• 14 Oktober 2016 - 22:31

Groeten Frans En Els Pijnenburg:

Het is nu al een mooie reis Mendy, en dat zeven weken lang, Super!
    Geniet ervan.

• 16 Oktober 2016 - 09:35

Kitty Verstappen :

Ha Mendy, ik heb uitgekeken om weer n berichtje van je te lezen. Super allemaal! Blijf lekker genieten van al deze mooie dingen, wij volgen het graag!!! Liefs Kitty